pondělí 6. července 2015

Letošní bezinkový sirup

Letošní bezinkový sirup



Bezinkový  sirup a vůbec vůni bezinek, když kvetou, opravdu  miluji! :-)



Letos jsem udělala opět několik várek do zásoby... 


Takže jsem se vydala na krásnou procházku spojenou se sběrem bezových  voňavých  květů... Ty jsem pak nechala asi hodinku odležet, aby z nich mohl uletět či odlézt případný hmyz... Já květy neoplachuji, abych  zachovala co  nejvíce pylu, který právě sirupu předá  své léčivé  poselství.
V receptu  píši 20ks květů, ale dala jsem i o něco  více...  K bezinkovým květům jsem nakrájela na kolečka citrony...


Dělala jsem dvě várky najednou... a měla jsem jen 3 bio citrony -  domácí :-), které se nemusí loupat... Tak do druhé várky jsem prostě oloupala normální koupené. Důležíté  je zbavit citrony pecek, kvůli hořkosti.
Přidala jsem kyselinu citronovou a vše přelila vodou, kterou jsem předem svařila a nechala vychladnout...
Takto  jsem nechala louhovat do  druhého dne, minimálně 24hodin.
Druhý den jsme vše přecedila přes plátýnko, pečlivě vymačkala, přidala cukr a zahřívala, dokud se cukr nerozpustil. Takto  jsem za horka plnila do předem vypařených  lahví. :-)


 Máme zásobu několika lahví, tak jsem zvědavá, jak dlouho nám vydží, protože šťáva z bezinkového sirupu všem moc chutná! :-) 
 ♥♥♥


2 komentáře:

  1. tak podla mna tam davate hodne kyseliny citronove ja davam 40g a je to akurat kysle

    OdpovědětVymazat